måndag 6 december 2010

Inte alla fungerar direkt

Följer Kidneykillen som fick en ny njure för en vecka sedan. Jag inser vilken tur S hade. Hennes njure (eller min, eller vems den nu är/var) började fungera direkt efter operationen. Kidneykillens har tagit några dagar på sig. Nu verkar den ha kommit igång. Vi hoppas att den fortsätter att jobba.

Själv börjar jag känna mig normal. Tröttheten sitter i och har emellanåt ont inne i magen, men på det stora hela mår jag helt ok.

Träffade läkaren förra veckan. Han tyckte jag skulle ta det lugnt ett tag till. Jag är sjukskriven året ut. Sedan hoppas jag kunna börja jobba igen. Annars kommer jag klättra på väggarna.
/D

6 kommentarer:

Jossan sa...

Tålamod! Ni hinner med allt sen...
Kram

Anonym sa...

Precis. Jobba hinner man hela livet...

Linda B sa...

Jag hittade precis er blogg och blev så himla glad att hitta någn som befinner sig i samma situation som jag och min man gör! Vi väntar på svar på remissen som skickats till Sahlgrenska och blir det positivt så kommer jag inom kort att få en ny njure av min man! En sak som jag klurar på just nu är om de tar bort dialyskatetern samtidigt som de sätter in den nya njuren? Hur var det för er?Vore skönt att slippa den snart, och nattmaskinen är inte heller någon jag kommer sakna särskilt mycket även om jag är glad att den finns:)
Tack för en bra blogg! Linda

Hej njure sa...

Jossan och Kidneybönan: Ska försöka. Har just gjort en brasa.

Linda B: De brukar låta katetern sitta kvar ca tre månader, utifall den skulle behövas. På S klippte de av den efter transplantationen så att den i alla fall blir lite smidigare. Och nattmaskinen, ja den var landstinget och hämtade förra veckan. Det kändes väldigt bra. Hoppas att det blir positivt på remissen. Har det varit en lång utredning?? Om ni vill komma i kontakt så får ni gärna skicka ett mejl hejnjure@gmail.com. Gör gärna det!
/D

Annika W sa...

Det finns fina grepp för klätterväggar som du kan köpa och lätt montera upp i vardagsrummet. Kolla in ERGO HOLDS på playgroundstores.com. Underlättar vägg-klättrandet avsevärt. ;-)

Kidneykille sa...

Ja njuren har verkligen kommit igång. Enligt läkaren så får jag nog komma hem på måndag eller tisdag *jippie*. Verkligen kul att få läsa bägge era sidor av donationen. Min fru och bror skulle donera men tyvärr fanns det prover där dom inte gick igenom tyvärr men som sagt så har jag ju fått en njure nu i alla fall. Tycker verkligen det är strongt att vilja donera till någon och jag hoppas allt fler hittar till donationsregistret för det behövs fler organ. Ha en riktigt trevlig helg.

Mvh Kidneykillen