torsdag 13 januari 2011

Julgransplundring

hade vi med barnen idag. De fick äntligen äta upp pepparkakshuset till deras stora lycka. Det känns faktiskt skönt att bli av med julpyntet nu.

Vi kunde åka till mina föräldrar i förra veckan, mina värden var stabila och det behövdes inte göras några fler undersökningar. För tillfället i alla fall.

Däremot har vi varit lite sjuka i familjen. O har haft vattenkoppor i en vecka och idag tyckte vi att utslagen var torra så han fick gå på dagis. D och jag har haft magsjuka. Det var en ganska lindrig variant, ingen vinterkräk, dock var jag trött i 3 dagar. Vid mitt läkarbesök i tisdags fick jag veta att magsjuka påverkar medicinkoncentrationen så att jag fick för hög sådan. På grund av det fick jag stanna på sjukhuset hela förmiddagen. För att ta prover och sedan vänta på resultatet. Blev ordinerad att ta en mindre dos Prograf några dagar framåt.

Nu vi alla friska. D har efter en sjuk start på veckan kommit igång med jobbet. Jag ska på sjukgymnastik imorgon och sedan är det helgmys.

2 kommentarer:

S lillasyster sa...

det låter bra det :)

apropå några blogginlägg bakåt när D o några bloggläsare pratade om hur nedsatt njurfunktion o dess konsekvenser skildras i tv-serier... jag tittade på Desperate Houswifes häromdagen och nu har detta drabbat Susan som letar donator men vägrar dialys. Inte världens finkulturserie jag vet, men man intresserar sig alltid lite extra när detta ämne tas upp eftersom det ligger nära hjärtat.

Ha en superbra helg! kramar lillsiz

Annika W sa...

Skönt att ni är friskare.
Vår gran åkte ut för länge sedan. Vår förtjusande lillebror hade julgransplundring varenda dag så till slut hade vi mer kulor i en hög i köket än i granen. Blev ohållbart. Det är en utmaning att ha ett pyntat träd och en 1,5-åring under samma tak.

Hoppas att värdena håller sig fortsatt fina.