torsdag 20 januari 2011

Sprutor för immunförsvaret

Var på immunologen igår. Blev skickad dit eftersom jag haft fem lunginflammationer under 2½ år. Mina värden är inte onormala med tanke på att jag äter immundämpande medicin. Men på grund av min historik ska jag få behandling i form av sprutor med gammaglobelin under 1½ år för attt stärka immunförsvaret. På tisdag ska jag till sjukhuset få första sprutan och lära mig hur man gör. Det är nämligen meningen att jag ta sprutan själv en gång i veckan. Och den här sprutan är rätt rejäl, ingen sådan där pytteliten fin nål som det var på EPO-sprutan som jag tog själv när jag hade dialys. Det känns lite småjobbigt med sprutan, men jag är rätt härdad vid det här laget så det ska nog gå bra. Tycker att det positivt att jag ska stärka immunförsvaret i syfte att undvika fler lunginflammationer och eventuellt andra infektioner. Enough is enough!

Var och hälsade på mina kollegor på jobbet idag. Det var trevligt att träffa alla. Ser fram emot att komma tillbaka så smångom.

/S

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter lite märkligt att behöva ta sprutor för att stärka immunförsvaret och samtidigt ta tabletter för att minska det, men läkarna vet säkert vad de gör.

Hoppas att det går bra att ta sprutorna och att de ger bra effekt!

Roligt att träffa er förresten!

Helena sa...

Håller med kidneybönan! Lät lite märkligt!!

Annika W sa...

Rejäla sprutor låter inget kul. Visst är du härdar men nog kan det väl kännas lite "enough" med sprutor också vid det här laget. Hoppas att den gör dundernytta i alla fall.
Här hos oss kräksjuka. Blä.