måndag 29 november 2010

En månad sedan operationen

Det har gått en månad sedan operationen. I fredags tillbringade jag hela dagen på sjukhuset (åkte hemifrån 8.15 och kom hem igen kl. 16.45). Var först på undersökning i den studie jag är med i. Sedan var det läkarbesök och då jag bad läkaren titta på operationområdet som var väldigt svullet och att det spänner väldigt när jag rör mig. Jag har frågat om detta tidigare och man har sagt att det ofta är så i början. Nu fick jag gehör och läkaren skickade mig på ultraljudsundersökning, fick tid först på eftermiddagen. Så jag fick hänga kvar och vänta. Ultraljudet visade att njuren fortfarande fungerar bra och man såg att det låg vätska kvar sedan operationen. Var lättad att det inte var brock, vilket det också kunde vara. Sedan stack ultraljudsläkaren in en nål och drog ut vätskan (blod + vätska). 3 dl blev det! Det var skönt att bli av med, för det spände så och dessutom såg jag lätt vanställd ut. Firade sedan med ett litet glas vitt.

/S

Inga kommentarer: