söndag 31 oktober 2010

Nu är det gjort!

Det är jättebra att D har orkat skriva på bloggen, själv har jag inte orkat. Igår mådde jag för första gången sen operationen bättre och började äta mat (innan bara flytande+dropp).

Är så glad att operationen gick bra och att mina värden ser bra ut, kreatinet har gått ner som det ska. När jag i onsdags vaknade efter operationen kände jag inget postitivt alls. Jag ska säga som det var, jag mådde fruktansvärt dåligt. Det kändes som knivar som skar i operationsärret (ca 10 cm stort), jätteillamående av morfinet, skakningar, oro, hallucinationer, trötthet, huvudvärk etc. Första natten efter operationen ville jag vrida tillbaka klockan och ångra mig.

Men nu när jag mår bättre är jag förstås glad att det är gjort.
Är också glad för alla glada tillrop och stöttande sms och kommentarer på bloggen som vi fått. Tittar på de fina blommorna och läser tidningar jag fått.

Idag mår jag också rätt bra. Känner mig lite rastlös (av kortisonet). Nu är det fokus på att få igång magen. Låter banalt men jag kan säga att jag börjar se gravid ut. Det är biverkningar av alla mediciner jag tar. Har precis fått ett dropp med immundämpande preparat så jag ska vänta tills det är färdigt innan jag dushar. Ska nu promenera lite i korridoren.
/S

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja S i korridoren!

Tänker på om det någon gång har funnits ett gift par på Huddinge som gjort det som ni gör..Hoppas att du inte mår illa så länge till av medicinerna. Stor kram A

Jossan o co sa...

Härligt att höra att du kämpar på : )
Hoppas energin kommer i samma takt som kämparglöden!
Många kramar

Annika W sa...

Vilken pärs. Det är fantastiskt att det går att flytta ett organ så där, men oj vad det kostar på för kropp och psyke - det förstår vi verkligen. Hoppas nu att magen är snäll mot dig. Och att du får sova i natt.
Kramar från Annika och Roger

Anonym sa...

Jag blir så glad av att läsa om varje litet framsteg, varje gång ni skriver att ni mår lite bättre, att ni är uppe, att ni äter, att ni ser på tv. Fortsätt på den vägen så är ni snart framme vid: dansar och hoppar till galet hög musik.

Kramar från Walle