tisdag 5 oktober 2010

Röst som Bonnie Tyler

Det är så typiskt! Nu när jag försöker hålla mig i fin form, träna och äta upp mig lite inför transplantationen har jag varit förkyld i flera omgångar efter sommaren. Den senaste var en rejäl en och jag fick hög feber efter O:s kalas i lördags kväll. Har legat deckad sedan dess. Hostar så mycket att jag låter som Bonnie Tyler när jag pratar. Var hos läkaren igår och sänkan, eller CRP, låg på 160 vilket betyder bakterier så jag fick penicillin. Så nu ska jag väl bli av med eländet. Längtar efter att bli frisk komma ut och röra på mig i friska luften. Idag har febern gått ner lite och jag orkar sitta lite framför datorn. Men min stackars dotter ligger nu deckad och sonen hade också feber tidigare i veckan. Hoppas D slipper det, det är han som är stöttepelaren i vår familj.

Vi får helt enkelt vara ännu noggrannare med handhygienen. Veckan innan operationen kommer vi att ligga lågt med det sociala och barnen får ta ledigt från skola och dagis några dagar. Då borde vi väl hålla oss friska?!
/S

4 kommentarer:

Cattis sa...

Hej!

Jag håller båda tummarna för att du blir frisk och att D också håller sig frisk till transplantationen!
Ni är starka och det här fixar ni!
Jag ser redan fram emot nästa sommar när vi är tillbaka på dansgolvet på Strand och visar ungdomarna var skåpet ska stå :-)

Tänker på er :-)
Kramar!

Jennie sa...

Tänkte bara säga hej och önska lycka till med operationen :)

Unknown sa...

Jag håller också tummarna för att din förkylning fort går över S och att det inte blir några fler under de här veckorna innan transplantationen.
Mycket fin blogg som jag kommer att följa! Önskar er all lycka till! Kramar Maria

Jossan sa...

Krya på er!!!